Sian Ka'an en Muyil - Reisverslag uit Tulum, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu Sian Ka'an en Muyil - Reisverslag uit Tulum, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

Sian Ka'an en Muyil

Door: Jose/petra

11 November 2017 | Mexico, Tulum

Vannacht heeft het geregend en gedonderd. Om kwart voor 8 zaten we aan het ontbijt en het stortregende. Gelukkig was het een half uur later zo goed als droog. We hebben vandaag een excursie naar het natuurreservaat Sian Ka'an en Muyil. Sian Ka'an komt uit het Maya en betekent 'geschenk uit de hemel'. Het reservaat heeft een oppervlakte van 5280 km2 waarvan 1200 km2 open water en stukken mangrovebos. Via kanaaltjes is het open water verbonden met de zee. We waren met 4 personen en een gids. Met een motorboot gingen we eerst een heel stuk over de lagune. Na een half uurtje gingen we uit de boot. We hadden een zwemvest aan en een half uur lang werden we met de stroming meegevoerd en dobberden we op het water door een kanaaltje. Onderweg zagen we enkele mooie vogels en konden we genieten van de immense stilte. Een prachtige ervaring.
Daarna kregen we hele lekkere sanwich en hebben we nog een bezoekje gebracht aan Muyil, een Maya dorpje in de jungle. Daar zijn we nog flink gestoken door de muggen.
Toen we rond half 2 terug waren, zijn we op ons strandbedje gaan liggen met een boek. Dat ging een hele tijd goed tot het om 3 uur weer begin te hozen. Voordat we in ons hutje waren, waren we zeiknat. Daarna is het wel weer droog geworden, maar het bleef heel hard waaien en de zon hebben we ook niet meer gezien.
Vanavond lekker gegeten bij de overburen. Hopelijk hebben we morgen nog een zonnige laatste dag.

• 12 November 2017 - 09:44

Franka:

Nou hier hoost het ook hoor. Een hele goede terugvlucht en welkom weer in ons nat landje

• 12 November 2017 - 10:23

Harita En Cris-jan:

Nog heel even samen nagenieten van de laatste dagen strandvakantie. Eh ja en dan zit het er voor jullie helaas weer op.Samen weer terug kijken op weer een avontuurlijke reis.Weer veel gezien en gedaan en.ook wij hebben van jullie mooie reis mee mogen genieten.Goede terug reis en tot binnenkort

• 12 November 2017 - 20:11

Marc:

Nou geniet nog maar van jullie Laatste dag Daar in Mexico Hier is de herfst begonnen. Goede reis terug we zien jullie binnenkort wel.

Tags: Sian Ka'an