Tulum Ruinas en Cenote Dos Ojos - Reisverslag uit Tulum, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu Tulum Ruinas en Cenote Dos Ojos - Reisverslag uit Tulum, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

Tulum Ruinas en Cenote Dos Ojos

Door: Jose/petra

10 November 2017 | Mexico, Tulum

Ons hotel behoort tot de ongeveer 30 kleine hotels die liggen in de 'hotelzone' ten zuiden van de ruïnes tot het schiereiland van Punta Allen.
Vandaag zijn we na het ontbijt eerst naar de Maya ruïnes geweest. We waren aan de late kant en het was er dan ook al megadruk. Hele busladingen Amerikanen worden hier weer gedropt. Behalve de ruïnes hebben we ook onze ogen uitgekeken naar de vele verschillende mensen en hun kleding. Zo nu en dan lagen we helemaal in een deuk. Ook hier hebben we weer een lekker Subway-broodje op. Blijft toch lekker.
Daarna zijn we wezen zwemmen en snorkelen in de prachtige cenote Dos Ojos. Het wordt wel de mooiste van Yucatan genoemd. Wij zijn alleen in het eerste gedeelte geweest, maar als je kunt duiken kun je door ondergrondse gangen ook nog naar andere delen.
Toen we weer richting hotel reden, ging het regenen. Jammer, daarna is het niet evht meer zonnig geweest.
Rond 6 uur zijn we naar het centrum gereden. Een beetje winkeltjes gekeken en nog wat souvenirs gescoord. En een geweldig lekkere pizza gegeten. Heel de avond is het wel wat blijven regenen, maar de temperatuur blijft goed.