San Cristobal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu San Cristobal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

San Cristobal de las Casas

Door: Jose/Petra

01 November 2017 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Vanaf kwart voor 10 zaten we voor het hotel te wachten om opgehaald te worden voor een excursie naar El Romerilla, wat uiteindelijk kwart voor 11 werd. Maar ja, dat is Mexico. We waren met 12 personen, twee gidsen en een chauffeur. Ja ja het mag wat kosten. El Romerillo is een grote begraafplaats van een Mayagroepering, ongeveer drie kwartier rijden vanaf San Cristobal. Daar wordt 2 dagen volop feest gevierd op het kerkhof i.v.m Allerzielen. Een kermis, grote markt en het hele kerkhof is versiert met bloemen. Op de graven wordt eten en drinken gezet zodat de overledenen ook mee kunnen doen. Na afloop eten en drinken ze het zelf op, maar de smaak zou er dan wel vanaf zijn.
Er wordt eel een enorme hoeveelheid rotzooi achtergelaten wat later wel weer opgeruimd wordt.
De bevolking wil niet dat er gefotografeerd wordt, maar voordat we het kerkhof op gingen, hebben we toch nog wat plaatjes kunnrn schieten. De mannen met de witte doeken zijn de belangrijke mannen.
Om half 3 waren we terug in de stad en toen hebben we toch een enorme hoosbui gehad.
's Avonds was het nog veel drukker in de straatjes met allerlei gesminkte mensen, volop muziek en een heleboel te zien.

Tags: Allerzielen