Villahermosa - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu Villahermosa - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

Villahermosa

Door: Jose

31 Oktober 2017 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Na het ontbijt in een nabijgelegen hotel zijn we om half 9 vertrokken. Ons volgende adres is een Homestay bij Fam. Rafael, Patricia en hun dochtertje Alejandra Hidalgo Rubio-Sliepenbeek in Villahermosa. Patricia is Nederlandse en gids. Helaas was ze tijdens ons bezoek niet thuis, ze was met een groep toeristen naar Guatemala. Deze overnachting hebben we geboekt omdat het anders in een keer te ver zou zijn naar San Cristobal de las Casas. Voor de laatste 10 km hebben we zowat 1,5 uur nodig gehad om het te vinden. Het was megadruk in de stad Villahermosa, maar met een goede chauffeuse (Petra), die zich overal tussenduwde en een prima navigator zijn we uiteindelijk om half 5 gearriveerd.
Heerlijk gegeten bij de familie. Na een goede nachtrust in het gastenverblijf zijn we de volgende morgen om half 9 weer vertrokken voor nog eens 350 km naar San Christobal de las Casas. Via een mooie route door de bergen arriveerden we rond 3 uur bij Hotel Rincon del Arco in San Cristobal de las Casas.
San Cristobal de las Casas ligt op 2100 meter in de staat Chiapas, in het zuiden van Mexico. De stad trekt artiesten, studenten en alternatievelingen aan. Er zijn vele kleurrijke winkeltjes, markten, eettentjes en pubs. Verschillende van de straatjes die naar het centrum leiden zijn afgesloten voor het verkeer. Het was vanavond heel druk in de straatjes. Er wordt Allerheiligen gevierd in combinatie met Halloween. Overal muziek, geschminkte mensen en kinderen die langs de deuren gingen om snoepjes e.d. te vragen. Heel gezellig.

• 02 November 2017 - 02:40

Lia Janssen:

Hoi Petra en José prachtig om jullie zo te volgen en wat een kleurrijk land. En wat genieten jullie samen zo een maatje vinden is toch uniek. Heel veel plezier en kijkgenot en bedankt dat we jullie zo mooi kunnen volgen.
    Groetjes Frans en Lia.

• 02 November 2017 - 09:35

Sjefri En Ria:

Jullie zijn een goede combi.
    Samen komen jullie overal uit.
    Ziet er mooi uit. Nog heel veel plezier

• 02 November 2017 - 10:02

Gerda:

Klinkt allemaal heel erg goed.
    Heb alleen nog niet gehoord of er mooie mannen rondlopen.
    Of hebben we daar tegenwoordig geen interesse in??
    Geniet ervan saampjes

• 02 November 2017 - 10:37

Anneke:

Hallo Jose en Petra,
    het klinkt allemaal geweldig, dit is toch wel even anders dan op een bedje in de zon liggen.
    Prachtige reis, veel rijden en veel zien, heel bijzonder.
    Op deze manier blijf je nieuwe mensen ontmoeten en prachtige dingen ontdekken.
    Fijn, jullie doen het toch maar!!.
    Nog veel plezier samen.
    liefs Joop en Anneke

• 02 November 2017 - 11:51

Sonja:

Leuk om te lezen Jose! Geniet ervan!