Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

Campeche

Door: Jose

29 Oktober 2017 | Mexico, Campeche

De kermis van gisteravond was voornamelijk voor kinderen, het feest hebben we niet gevonden, maar wel een huwelijksceremonie. Daarna in het hotel gegeten en voor tienen lagen we in bed.
Vanmorgen zaten we om half 8 al aan het ontbijt. Doordat we ook nog een uurtje extra hadden, omdat de klok verzet was, hadden we onze uurtjes wel gemaakt. Half 9 in de auto op weg naar Campeche (238 km). Het is hier prima rijden, de wegen zijn oke en het is niet druk op de weg. Onderweg nog wel even moeten stoppen, want er was een boom omgezaagd en die lag over de hele weg en moest eerst opgeruimd worden.
Campeche is een koloniale piratenstad en staat op de Unesco Werelderfgoedlijst. Het hotel Playa Colonial ligt in het oude centrum.
Vanmiddag de cathedraal bekeken en door de mooie straatjes gewandeld. Om 8 uur een geweldig mooie projectie gezien. Op de muren van de bibliotheek werd levensgroot een soort van film geprojecteerd. Super mooi, duurde zeker 30 minuten.
Gegeten bij restaurant Marganzo. Dan naar bed. Morgen weer een lange reisdag naar Villahermose (385 km)
Het weer is hier ook prima. Elke dag eind 20 graden, een lekker windje en zo nu en dan wat bewolkt. Al met al heerlijk.

• 30 Oktober 2017 - 09:01

Elle Verhoeven :

Dat klinkt weer goed! En de foto's liegen er ook niet om. Het ziet er super uit. Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn.
    Dat rijden moet nu voor jullie wel peneauts zijn na zuid Afrika.
    Dikke kus en knuffel van ons 4.

• 30 Oktober 2017 - 09:22

Loes:

Ziet er allemaal super leuk en goed uit. Jullie vermaken jullie wel zo te zien en te horen, geniet er van met zijn 2e!! x

• 30 Oktober 2017 - 10:50

Loekie:

Jullie zullen je wel ingelezen hebben voor jullie reis, maar op 1 en 2 november wordt in Mexico Allerzielen gevierd. Groot spektakel op de kerkhoven, Allerzielen wordt uitbundig gevierd op de graven zelf, misschien krijgen jullie er iets van mee.

• 30 Oktober 2017 - 20:04

Marga:

Super leuk om jullie zo een beetje te volgen..jullie vermaken je wel zoals ik het lees..geniet no

• 01 November 2017 - 16:11

Ja ,Loekie vandaag gaan we dat spektakel meemaken. Hebben hiervoor n excursie geboekt! Ben benieuwd!