St.Lucia-Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van PetraJose - WaarBenJij.nu St.Lucia-Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van PetraJose - WaarBenJij.nu

St.Lucia-Durban

Door: Jose

30 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Vrije ochtend in St. Lucia. Op 30 minuten rijden ten noorden van St. Lucia ligt Cape Vidal in het Greater St. Lucia Wetland Park. Het gebied schijnt rijk te zijn aan vogels. En in het water leven nijlpaarden en krokodillen. Op het vaste land leven olifanten, buffels en verschillende antilopen soorten. Helaas hebben we weinig van dat alles gezien. Of dat dat nu kwam omdat het de hele dag geregend en gemiezerd heeft, weten we niet. Daarom besloten we op tijd naar Durban te rijden. Wat toch ook weer zo'n 250 km was. Onderweg ook diverse keren een bui gehad. Om half 6 arriveerden we in ons Bed En Breakfast Ridgeview Lodge. Een prachtig authentiek ingericht huis met 8 kamers en met prachtig uitzicht op de haven van Durban. We werden begroet door Een zeer vriendelijke gastheer. Na een drankje en een gezellig praatje zijn we op aanraden van onze gastheer wezen eten in de stad. Daarna nog eventjes lezen en maar weer op tijd naar bed.