Cu Chi Tunnels en Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Củ Chi, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu Cu Chi Tunnels en Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Củ Chi, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu

Cu Chi Tunnels en Ho Chi Minh City

Door: Jose/petra

11 November 2014 | Vietnam, Củ Chi

Dinsdag 11 november:
Vandaag stonden de Cu Chi Tunnels op het programma. Om half 8 werden we opgehaald. Het gezelschap bestond uit 6 Nederlanders en 2 Duitsers. We hebben 2 uur gedaan over 70 km. Het verkeer is hier een chaos en 's morgens is het nog 3 graadjes erger.
Cu Chi staat bekend om zijn uitgestrekte, door de mens uitgegraven tunnelstelsels. Tijdens de Vietnamoorlog dienden ze als schuilplaats voor de Viet Cong. Erg indrukwekkend om te horen en te zien hoe vindingrijk de Vietnamezen waren.
Als je wilde, kon je een geweer of een mitrailleur uitkiezen en enkele kogels kopen om uit te proberen hoe dat voelde om te schieten met zo'n apparaat. Dat hebben we zelf maar niet uitgeprobeerd.
Onderweg terug naar HCMC hebben we nog een werkplaats bezocht, waar Agent Orange slachtoffers werken. Dit zijn mensen die geboren zijn met een misvorming door het gebruik van ontbladeringsmiddelen door de Amerikanen tijdens de oorlog.
In de middag waren we weer terug in de stad. Eerst even koffie en een broodje bij Starbucks. Daarna zijn we naar het hoogste gebouw van de stad gegaan, Bitexco Financial Tower (Saigon Skydeck). Het telt 68 verdiepingen. Met de lift wordt je in no time naar de 49e verdieping gebracht van waaruit je een prachtig uitzicht hebt over de stad.
Daarna zijn we heerlijk bij McDonalds wezen eten.

• 11 November 2014 - 17:35

Gerda:

Petra en Jose, wat een geweldige reis maken jullie mee.
    Ben wel een beetje jaloers.
    Maar geniet ervan want voor je het weet ben je weer aan het werk, (bah bah)
    Lekker avonturen meemaken en veel gezelligheid maar dat lukt wel aan de foto's te zien.

Groetjes van ons

• 12 November 2014 - 14:01

Germa:

Klinkt allemaal weer goed. Heftig joh van die misvormde mensen. Moet je kijken hoelang de oorlog eigenlijk al geleden is.
    Dan hebben wij het hier toch maar goed. Weer fijne dagen gewenst maar ik vind het ook fijn dat 20 november er aan komt.

Houdoe he.G.

• 12 November 2014 - 20:32

Jan En Loekie:

Hoi dames,elke keer als we een mailtje binnenkrijgen, gaan we meteen naar jullie reisverslag. Zo kunnen we mooi volgen waar jullie overal komen, geweldig!
    Nog een paar dagen genieten aan het strand, en dan weer terug naar ons kikkerlandje.
    We zien elkaar in elk geval bij de verjaardag van Noa!
    Nog veel plezier en alvast een goede reis terug!
    Jan en Loekie

• 14 November 2014 - 08:55

Anita:

Wat zien jullie veel verschillende dingen! Leuk hoor.
    Maar Starbucks? McDonalds? Bevalt het Vietnamese eten niet meer? :-)