Medan en vertrek naar Tangkahan - Reisverslag uit Tangkahanlegon, Indonesië van PetraJose - WaarBenJij.nu Medan en vertrek naar Tangkahan - Reisverslag uit Tangkahanlegon, Indonesië van PetraJose - WaarBenJij.nu

Medan en vertrek naar Tangkahan

Door: Jose

07 Oktober 2015 | Indonesië, Tangkahanlegon

We hebben weer wifi. Gelukkig hebben we de verslagen bijgehouden op papier, anders zouden we het allemaal niet meer weten. We hebben de laatste dagen zoveel gedaan. Dus nu eerst woensdag 7 oktober.
Onze eerste nacht redelijk geslapen. Hotel was niet alles. Behoorlijk veroudert en achterstallig onderhoud. Ontbijt was helemaal afgestemd op Aziatische gasten. Veel eten wat wij als avondeten nemen. Maar goed, het zij zo.
Om 9 uur werden we weer opgehaald door Doelie. Hij had tape meegebracht om de koffer van Jose bij elkaar te houden.
Daarna hebben we een bezoek gebracht aan De Grote Moskee. 85% van de bevolking van Medan is moslim.
Ook naar het paleis van de sultan geweest, een hindoetempel en een Chinese tempel bezocht.
Toen was het tijd om naar Tangkahan te vertrekken. De rit zou 4 uur duren. Halverwege de rit heerlijk geluncht, lekkere verse vis.
De weg was lang, druk en hobbelig en vol gaten. We zagen palmbomen, palmbomen, palmbomen.... Veel jungle is platgebrand (ieder jaar wordt het aangestookt) om deze palmbomen te planten, waarvan de palmolie wordt verkocht.
Om half 5 arriveerden we in Tangkahan. Dit is een ecoprojekt voor het behoud van de jungle. Nadat we ons aangemeld hadden in het visiterscentrum gingen we via de loopbrug naar onze lodge in de jungle. Onze koffers werden gedragen door een paar jongens en dat was maar goed ook,want de brug wiebelde nogal. Na een heerlijke avondmaaltijd en na kennismaking met onze gids Pirman, voor de volgende dag, zijn we om 22.00 uur naar bed gegaan. Want stappen in de jungle gaat niet lukken. Het is er pikkedonker.

• 10 Oktober 2015 - 14:12

Germa:

Hey Dames,

Hedde intussen een borreltje op?