Zion NP - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van PetraJose - WaarBenJij.nu Zion NP - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van PetraJose - WaarBenJij.nu

Zion NP

15 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Zion

Na een goed ontbijtje zijn we uitgecheckt en met de auto naar het begin van het park gegaan. Toen met de shuttlebus naar de laatste stop, de Temple of Sinawava. Daar hebben we de Riverside Walk gedaan, een makkelijke wandeltocht langs de Virgin River. Deze komt uit bij het smalste deel van de rivier, genaamde ‘The Narrows’. Hier kun je alleen bij laag water door de rotsachtige rivierbedding lopen. De rotswanden liggen op het smalste punt zo dicht bij elkaar dat je ze met uitgestrekte armen kunt aanraken. Zo ver zijn wij niet gegaan, want het water is er steenkoud en je moet perse door het water lopen. Nog even geluncht en toen door naar onze volgende bestemming. ‘Slechts 135 kilometer’. Je raakt een beetje gewend aan die grote afstanden. En het is zeker geen straf om door zo’n prachtige landschappen we rijden. Voor wegwerkers is het een grotere crime met al dat verkeer.
Tegen vijven arriveerden we bij het Best Western Hotel in Bryce, vlakbij de ingang van Bryce NP. Deze gaan we morgen onveilig maken.
Vanavond zijn we naar Ebenezer’s Barn & Grill geweest. Eten met een Cowboy Entertainment Show. Goed eten en gezellige countrymuziek.

• 16 Oktober 2019 - 07:09

Marga:

leuk jullie te volgen ..erg mooi zo te horen en te zien aan de foto's..geniet ze !!

• 16 Oktober 2019 - 13:33

Henk Baarens:

Hallo Jose en Petra,
    Leuke ervaringen en mooie foto's nog goede reis verder,

• 16 Oktober 2019 - 20:20

Irma Van Lanen:

Hoi Petra en Jose ,
    Weer een paar dagen verder , wat een mooi uitgestrekt landschap met vele rotsen.
    Death Valley daar is toch de eigenaar van 013 uit Tilburg en zijn vriendin door de hitte om het leven gekomen ? waren weliswaar wel van het pad gegaan....
    Wat is Amerika groot ………...onvoorstelbaar...…..vindt het leuk om jullie verslagen te lezen.....