San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van PetraJose - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van PetraJose - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Jose

09 Oktober 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

9 oktober
Gisteren hoorden we dat het deze week de vlootdagen van San Francisco zijn. Aan de pieren liggen 3 gigagrote US marineschepen en een nog veel groter cruiseschip (lijkt wel een flatgebouw). Deze dagen zijn er rondleidingen op de schepen. Dat wilden we ook wel eens meemaken. Er was veel belangstelling, dus je moest in een behoorlijk lange rij. Als je meerdere schepen wilde bezoeken, moest je steeds weer opnieuw in de rij, maar wij vonden 1 schip wel voldoende. Het werd de USS Charleston, een gloednieuw marineschip, welke pas sinds maart 2019 in de vaart is. We werden er rondgeleid door de eerste stuurman. Heel indrukwekkend.
Daarna op weg om onze huurfietsen op te halen. Lopen we daar, horen we plotseling iemand roepen: jij komt toch uit Den Dungen? Zit je helemaal in West-Amerika: kom je iemand uit Den Dungen tegen!!
Toen met de fiets over de Golden Gate Bridge. De brug is een van de langste hangbruggen van de wereld. Vanaf de brug heb je zicht op de skyline van de stad. We waren zeker niet de enigste. Heel veel mensen maken dit ritje met de fiets of wandelen over de brug. Doordat de auto’s ook nog over de brug razen, is het een lawaai van jewelste.
Heerlijk zitten eten in de buurt van Pier 41, fiets ingeleverd en met de ferry terug naar het hotel.
Koffertje weer op orde brengen, want morgenvroeg brengt de taxi ons om 7 uur naar het autoverhuurbedrijf. Daar pikken we de huurauto op en dan op weg naar Yosemite National Park.
We zijn benieuwd want vanmorgen kregen we het volgende berichtje van onze reisorganisatie:
Zoals je misschien al hebt gehoord is er een ‘brush fire’ gaande. Dit is een kleine bosbrand nabij Yosemite. Brandweermannen zijn er druk mee en eigenlijk alle wegen zijn gewoon begaanbaar en ook het park zelf is gewoon geopend. Wel is er een deel van de highway 140 afgesloten.
Afwachten wat het voor ons gaat betekenen!!

• 10 Oktober 2019 - 10:23

Sjefri Ria:

Wow niet normaal zulk schip.
    Mooi om eens een keer van binnen te zien, denk ik.
    We hebben nog niets gehoord van de bosbrand, maar let maar goed op samen.

• 10 Oktober 2019 - 14:36

Petra:

Jullie hebben het goed naar jullie zin...mooie fotos en morgen naar het bosbrandje!!
    Het is leuk om jullie te volgen

• 10 Oktober 2019 - 15:14

Germa:

Hadde un batterijke op oew fiets???de bende vort gewend wanne.

• 10 Oktober 2019 - 21:06

Anita:

Al veel gezien de eerste dagen. Leuk hoor. Hopelijk niet al te veel avontuur met de brand. Blijf genieten.