Door naar Tangalle - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van PetraJose - WaarBenJij.nu Door naar Tangalle - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van PetraJose - WaarBenJij.nu

Door naar Tangalle

Door: Petra en Jose

20 December 2018 | Sri Lanka, Tangalla

Ontbijtje in de buitenlucht. Daarna bracht de kamphouder ons met de jeep weer naar de openbare weg, waar Anu ons stond op te wachten.
Om 09.00 uur waren we bij het in 1995 gestichte Elephant Transit Home, waar olifantsjongen worden grootgebracht die hun moeder hebben verloren. Een bezoek (20 minuten) is alleen mogelijk wanneer de dieren worden gevoederd. Echt scheterig om te zien, die kleine olifantjes.
Dan door naar ons op een na laatste adres: Palm Paradise Cabanas in Tangalle. Hier blijven we tot de 25e om relaxed af te sluiten. Nu nemen we ook afscheid van Anu, onze chauffeur. Hij had nu 2 dagen vrij en dan ging hij weer met nieuwe gasten het rondje doen.
Wij hebben een bijna nieuwe cabana in een prachtige tuin. Slechts 50 meter van het strand. Prachtige locatie. Op het strand kun je gebruik maken van de strandbedjes (gratis als je iets te eten/drinken neemt bij de kleine zelfstandigen) en dat hebben we vanmiddag dan ook gedaan.
Toen we in de avond wilden douchen, bleken we geen warm water te hebben. Tot 4 keer toe werd ons beloofd dat het verholpen zou worden. Om 21.30 uur nog geen resultaat, totdat we de eigenaar erbij hadden gehaald. Hij zorgde ervoor dat we in een andere cabana warm konden douchen en dat het probleem morgenvroeg opgelost zou gaan worden.
Rond 22.00 uur begon het te regenen. Het zal toch niet zo zijn dat we deze laatste dagen weer zonder zon moeten doorbrengen?? Eerst maar eens slapen.

• 22 December 2018 - 15:26

Joop&Anneke :

Wel speciaal als je zo bij de wees olifante jonge kan en mag komen kijken, goed dat er z'n organisaties zijn. Nu lekker relaxen en hopen dat het zonnig wordt.
    Gr.Anneke en Joop

• 22 December 2018 - 16:16

Germa:

En..... is het zonnetje jullie een beetje goed gezind?