Kalpitiya - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van PetraJose - WaarBenJij.nu Kalpitiya - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van PetraJose - WaarBenJij.nu

Kalpitiya

Door: Jose Petra

08 December 2018 | Sri Lanka, Kalpitiya

Vandaag een vier uur durende rit van Negombo naar Kalpitiya. Het links rijdende verkeer is hier zeer chaotisch door de vele tuk-tuk’s en brommers die links en rechts het autoverkeer in halen en voorrang nemen waar het ze uitkomt. We hebben er goed aan gedaan om niet zelf te gaan rijden.
Onderweg hebben we een Hindoetempel bezocht. Heel kleurrijk en van andere bezoekers kregen we een gezegend stukje fruit aangeboden. Als het dan nog niet goed komt met ons, dan weten we het ook niet meer. De mensen zijn hier super aardig en willen allemaal graag een praatje met je maken. Vandaag nog staan kletsen met een 5-tal priesters, die ik daarna nog op de gevoelige plaat mocht vastleggen.
Voor de kust van het schiereiland Kalpitiya liggen de beste locaties van Sri Lanka om dolfijnen te spotten. En dat is wat we morgen gaan doen. We zijn reuze benieuwd.
De komende 2 nachten verblijven we in het bounty resortje Welle Wadiya aan de kust. Zojuist hele lekkere garnalen met rijst en salade gegeten.

• 08 December 2018 - 14:28

Germa:

Nou zou ik wel even met jullie willen ruilen......
    Dat lijkt me zo'n geweldige ervaring om dolfijnen in het wild te zien...

• 08 December 2018 - 15:23

Marion En Hannie:

Groetjes van ons vanaf het feest van Ome Mie

• 09 December 2018 - 07:58

Joop&Anneke :

Het is toch fantastisch om kennis te maken met z'n andere cultuur en natuur. Geweldig dat de bevolking ook open staat om met jullie in gesprek te gaan, dat contact maakt het juist zo speciaal. Ik hoor wel dat jullie genieten van het land. Heel fijn.
    Liefs Anneke en Joop

• 09 December 2018 - 11:00

Sjefri En Ria:

We lezen wel dat alles toch (maar da wisten we al) nog goed komt met jullie. En we hebben zojuist de foto van je gezien met de dolfijnen en dan kun je echt zeggen dat je gezegend bent. Wat is dat toch een bijzonder plaatje.
    Geniet nog lekker van de volgende dagen.