Bacalar - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu Bacalar - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

Bacalar

Door: Jose/petra

07 November 2017 | Mexico, Bacalar

Lekker uitgeslapen en na het ontbijt op ons gemakje op weg naar Bacalar. Vandaag slechts 120 km. We moesten de tijd een uur vooruit zetten omdat we in een andere tijdzone kwamen. Om half 2 arriveerden we bij Villas Ecotucan. Het complex is eco-vriendelijk en ligt aan het meer vanBacalar, de lagune van de 7 kleuren. Het heeft een lengte van 50 mijl en is het 2e grootste zoetwater meer van Mexico. In de huisjes is geen telefoon of electriciteit, alleen l1 lichtpuntje op solar lighting. Het opladen van je telefoon e.d. kun je doen in het gebouw waar de receptie is. Er zit geen glas in de ramen, alleen horren en de deur kan niet op slot. Dus back to nature.
Om half 4 zijn we met Jacqeline een wandeling door de jungle wezen maken. Ze heeft ons van alles verteld over de bomen en planten en hoe alles op elkaar inwerkt in de natuur. Heel leerzaam. Halverwege de wandeling werden we overvallen door een enorme hoosbui. Maar echte survivers zijn daar op voorbereid. We hadden een pongo bij !!!
Na de wandeling nog even naar het stadje Bacalar, waar we heel lekker hebben zitten eten.

• 10 November 2017 - 09:17

Elle Verhoeven :