Palenque en Agua Azul - Reisverslag uit Agua Azul, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu Palenque en Agua Azul - Reisverslag uit Agua Azul, Mexico van PetraJose - WaarBenJij.nu

Palenque en Agua Azul

Door: Jose/Petra

05 November 2017 | Mexico, Agua Azul

Palenque is een van de grootste en belangrijkste Maya complexen in Mexico en ligt midden in het dichte regenwoud. Het staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Geweldi imposant.
Daarna hebben we bijna 2 uur in de bergen over een weg gereden met heel heel veel gaten. Dat was nl. de weg naar de watervallen van Agua Azul. Toen we er bijna waren kregen we in de gaten dat de benzinemeter wel aardig gezakt was en dat we zeker niet genoeg zouden hebben voor de terugweg. Maar alsof het zo moedt zijn, zagen we een bordje met Gasoline. We konden haast niet geloven dat ze boven in de bergen een tankstation hadden. Natuurlijk was dat ook niet zo, maar je kunt ook benzine verkopen uit een jerrycan. Met een trechter werd het vervolgens in onze tank gedaan. En dan maar hopen dat het de goede is.
Maar het was het allemaal waard. Wat een prachtige waterval. Geweldig.
Om 4 uur zijn we teruggereden, want we moesten diezelfde slechte weg ook weer terug en we wilden voor het donker (6 uur) in het hotel zijn.

• 07 November 2017 - 00:30

Elle Verhoeven :

Het ziet er idd echt prachtig uit! Wat zijn jullie toch echte avonturiers! Zoals je zelf al zegt hey zal wel zo gemoeten hebben. Gelukkig nog benzine gevonden. Anders werd het duwen...

• 07 November 2017 - 14:22

Anita:

Wij nemen onze Europese gedachtes mee op vakantie. Mooi om te ontdekken dat benzine uit een jerrycan een goede optie is. Weer een mooie herinnering erbij. Prachtige foto's!

• 07 November 2017 - 20:14

Franka:

Jullie hebben daar een wonderlijk leventje en compliment aan de fotografen , hele mooie foto's hoor. Veel plezier nog!!!!!

• 08 November 2017 - 13:20

Willy:

Hee Buuv en Jose
    Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen
    Zo kunnen wij ook mee genieten van jullie avontuurlijke reis.
    Mooi hoor ga zo door en geniet ervan.
    Groetjes , Willy

• 09 November 2017 - 15:47

Jannie Pepers:

Hee José ,wat een prachtige waterval zeg.
    Was zeker de moeite waard maar wat een toestand met die bijna lege tank,dat zou niks voor mij zijn geweest,schiet meteen in de stress.
    Wat een wereldreiziger zijn jullie toch! Schrikken nergens voor terug.
    Geniet er van hè!
    Tot gauw maar weer.

• 09 November 2017 - 18:48

Anneke:

Hallo José en Petra,
    Vandaag nogmaals jullie laaste drie verslagen gelezen. Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken, uiteindelijk zie je wel, dat problemen ook weer worden opgelost. Samen kun je veel!!
    Lijkt ons een prachtig land, waar veel te zien is op allerlei gebied.
    Nog een fijne tijd samen.
    Liefs Anneke & Joop