Tsitsikamma - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van PetraJose - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van PetraJose - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma

Door: Jose

03 November 2016 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Na een ontbijtje van wat crackers met kaas en een slok koffie en cola gingen om half 9 op weg naar Storm River Village voor de canopytour. Je hangt aan kabels die tussen de toppen van de bomen zijn gespannen. Dan glijd je met hoge snelheid van het ene naar het andere plateau in de bomen. Je hebt een geweldig uitzicht over de hoge bomen en je komt op plekken waar je anders nooit zou kunnen komen. Een hele leuke ervaring. We waren met 8 mensen. Daarna gezamelijk de lunch gebruikt.
Toen zijn we naar de Bloukrans Bridge gegaan. Dit is de hoogste en langste brug van Afrika. Vanaf deze brug kun je de langste (216 m) bungyjump van de wereld maken. Heel spectaculair om te zien. We hadden toch maar besloten om alleen te kijken hoe een ander het doet.
Toen we om 2 uur terugwaren bij ons cottage hebben we nog een wandeling gemaakt naar de waterval. De afstand heen en terug is slecht 6 km, maar je doet er ruim 3 uur over. Heel intensief, over bospaadjes, trapjes, enorme rotblokken en keien, omhoog en omlaag. Maar wat je dan uiteindelijk te zien krijgt is magnifiek.
En dan moet je nog terug.
We lagen om 21.30 uur helemaal afgepeigerd in bed.