Oerang-Oetans spotten in Bukit Lawang - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van PetraJose - WaarBenJij.nu Oerang-Oetans spotten in Bukit Lawang - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van PetraJose - WaarBenJij.nu

Oerang-Oetans spotten in Bukit Lawang

Door: Jose

10 Oktober 2015 | Indonesië, Bohorok

Om 6 uur liep de wekker af. Vandaag gingen we oerang-oetans spotten in de jungle. Om half 8 gingen we op pad met onze gids. Al vrij snel zagen we een semi-wilde oerang-oetan (opgevangen door de mens en later teruggeplaatst in de jungle) met jong.de gids gaf ons fruit zodat we ze konden voeren. Vervolgens hebben we 4 uur rondgewandeld in de jungle. We hebben nog 2 oerang-oetans met jongen gezien, macaques (ook een apensoort) en nog een ander soort aap. Veel mooie en leuke foto's gemaakt. Om half 2 hebben de lunch , die de gids had meegebracht, genuttigd bij de rivier. Daarna zijn we met rubberbanden de snelstromende rivier afgezakt. Helaas hebben we hier geen foto,s van. Het was erg leuk en we zijn zeiknat geworden.
Na wat gerust te hebben, zijn we een eindje opgelopen. Met toeval stonden we voor een weeshuis, welke geleid wordt door een Nederlandse vrouw, Saskia Landman, en haar Indonesische man. We hebben daar zeker 1,5 uur zitten kletsen. Dit project is te bekijken op www.kindertehuisbukitlawang.com.
Na het eten enkele verslagen geplaatst. We waren bijna klaar en toen viel de wifi uit. Toen zijn we maar naar bed gegaan, want vandaag hadden we een lange ris voor de boeg.

• 12 Oktober 2015 - 11:46

Sjefri En Ria:

Jullie maken lange dagen maar zo te lezen is het wel de moeite waard. Leuk dat jullie foto's sturen dan krijgen we er ook een beter beeld bij.
    nog veel plezier groetjes

Tags: Oerang-oetan