Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: Jose/Petra

13 November 2014 | Vietnam, Can Tho

Woensdag 12november:
Ook vandaag waren we weer vroeg van de partij. Om 8 uur zaten we in de bus. Het gezelschap bestond uit 2 Belgische dames, 2 Nederlandse stellen, 2 Duitse stellen en wij tweeën en de gids. De trip bestond uit een tocht door de Mekong delta. De Mekong is een 4500 km lange rivier, die ontspringt op de Tibetaanse hoogvlakte en stroomt door China, Birma, Laos, Thailand, Cambodja en uiteindelijk het zuiden van Vietnam, waar hij dan in zee uitmondt. Tegen de middag arriveerden we met de bus in Cai Be. Hier hebben gezien hoe ze gepofte rijst maken met bv cocos of caramel smaak, hoe rijstpapier gemaakt wordt en hoe rijstwijn wordt gestookt. Petra heeft hier ook een slang om haar nek gehad. Ze vond het een heel raar gevoel en erg zwaar. Daarna zijn we op de boot gestapt om een bezoekje te brengen aan de drijvende markt. De trip ging verder door smalle kanalen voor een bezoek aan het eilandje Vinh Long. Op de eilanden voor de kust wordt veel fruit geteeld. We kregen een bordje tropisch fruit voorgezet. Heerlijk.
Daarna begonnen we aan een 'cruise' van drie uur van Vinh Long naar Can Tho City. Onderweg hebben we nog een keer aangemeerd voor een bezoek aan 'happy house' (wc) en een korte verlate lunch. We hebben daar heerlijk gegeten aan een kraampje op de lokale markt. Op de boot hebben we ook nog een cocosnoot met melk leeggetutterd. Hellas hebben we onderweg wel wat regen gehad, maar we zaten droog en de temperatuur blijft goed.
Om half 7 kwamen we aan in Can Tho City waar we zouden overnachten in Hotel Kim Tho. Na een douche nog wezen eten in het stadje en genoten van een lekkere cocktail. Toen was het bedtijd, want de volgende dag was het om 6 uur verzamelen voor een bezoek aan de drijvende markt.

• 13 November 2014 - 15:07

Coen:

Hallo Petra n Jose
    Helemaal te gek `t wordt steeds leuker !!klinkt lekker mooi en afwisselend!!
    geniet nog lekker van de laatste week.
    warme groekuzzzzzzzzzzz Coen.