Ha Long - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu Ha Long - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu

Ha Long

Door: Jose

31 Oktober 2014 | Vietnam, Ha Long

Woensdagavond nog super lekker wezen eten en het kost geen drol.

Donderdagmorgen 7 uur ontbijt. Om kwart voor 8 opgehaald met een busje om naar Halong gebracht te worden (160 km). Onderweg een korte stop gemaakt bij een giga grote pottenbakkerij voor koffie. 13.00 uur aan boord van onze boot. We waren met 12 personen. We hadden een eigen hut met douche en toilet. Verder was er een restaurantje en een zonnedekje aan boord. Na de super lekkere lunch hebben we de enorme Hang Dau Go (grot van de houten staken)bezocht. Daarna zijn we wezen kajakken in een kleine lagune. Er zitten daar makkaka apen. Daarna weer lekker eten en drinken en genieten van de zonsondergang.
Na een zeer goede nachtrust zaten we om 7 uur weer aan het ontbijt. Daarna hebben we nog aangelegd bij een strandje. Ook kon je daar nog naar het hoogste punt klimmen. 10.30 uur nog een geweldige lunch gehad en toen was het al weer tijd om richting wal te gaan.
De baai staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Maar als ze zo doorgaan is het water over enkele jaren totaal vervuilt met al die dieselboten en toeristen. Ontzettend jammer, want het is een geweldig mooi gebied.
Nu nog 4 uur terugrijden naar Hanoi. Maar we kunnen terugkijken op een mooie 2 dagen met een leuk gezelschap en heel veel lekker eten.

• 31 Oktober 2014 - 11:43

Marga En Geert:

Nou jullie hebben al veel gedaan die eerste dagen, zal zeker allemaal erg mooi zijn, geniet van het land en het weer gr. En x

• 31 Oktober 2014 - 11:59

Petra En Rene:

Zo te horen hebben jullie het erg naar jullie zin. Een mooi land lekker eten komt helemaal goed.
    geniet ervan samen !! GR Rene en Petra

• 31 Oktober 2014 - 12:00

Foto's van de eerste dagen krijgen we nog niet voor elkaar.

• 31 Oktober 2014 - 13:09

Sjefri Ria:

Mooie foto's en een jullie hebben al veel leuke dingen gedaan en gezien. Het is inderdaad jammer dat het water vervuild raakt maar als er geen toeristen mochten komen dan waren jullie er nu ook niet ha ha. Dus neem het maar op de koop toe. Nog heel veel plezier en lekker genieten van alles en iedereen om je heen. grt.

• 31 Oktober 2014 - 14:05

Germa:

Dank voor de foto's. Wat een omgeving. Schitterend.Fijn dat het eten zo lekker is.
    Veel plezier met verder genietneuzen.

• 31 Oktober 2014 - 18:34

Carla En Jo:

Dat gaat goed daar ,zo te zien.
    nog veel plezier en geniet ervan

• 01 November 2014 - 11:29

Mark Elle Noa En Faya :

Wauw!! Wat ziet het er daar prachtig uit! Word er jaloers van. Echt super. Geniet van jullie sapatocht. X

• 05 November 2014 - 01:18

Annie:

Wat ontzettend mooi daar, leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Ben benieuwd naar het volgende reisverslag en foto"s. Genieten doen jullie dat is wel te zien x