Aankomst inHanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu Aankomst inHanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van PetraJose - WaarBenJij.nu

Aankomst inHanoi

Door: Jose

29 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Uiteindelijk vertrokken we om 18.00uur vanuit Hong Kong naar Hanoi. Na een vlucht van ruim 2 uur en een kotsende buurvrouw (niet Petra) kwamen we aan op Hanoi AirPort. Maar zoals verwacht stond daar onze chauffeur met auto NIET meer. Dus maar even bellen. Gelukkig is het in Hanoi weer een uur eerder, dus was het pas 17.30 uur. Om 20.00 uur werden we opgehaald en naar ons hotel in Hanoi gebracht. Het hotel ligt midden in de oude wijk, heel leuk. We werden ontvangen met een drankje. Daarna zijn we meteen gaan slapen want we waren helemaal kapot.
Woensdag 29 oktober.
Na een goede nacht en een lekker ontbijtje zijn we om 10.00 uur begonnen aan onze sightseeing van Hanoi. We werden overweldigd door het ontzettend drukke verkeer. Wat een chaos!!!
We hebben ons heerlijk een uur laten rondrijden door de stad in een riksja (of heet dat hier anders?) Daarna hebben we een lekker ijsje gegeten in Trang Tien Street. De straat is vooral bekend om de boekwinkels, maar veel bezoekers komen hier speciaal om te genieten van het ijs. In dezelfde hal kun je ook je scooter parkeren.
Toen een bezoek gebracht aan de Hoa Lo gevangenis.
Om 17.00 uur zaten we in het waterpoppentheater met lief muziek. Leuk om te zien.
Op dit moment hebben we een time out in onze hotelkamer.

• 29 Oktober 2014 - 14:16

Ria Sjefri:

Hoi José en Petra

Lijkt me ook een goed idee om even een time out te nemen. Jullie hebben vandaag zo te lezen al veel gedaan. Klinkt allemaal leuk en vernieuwend. Van een waterpoppentheater heb ik nl. nog nooit gehoord en dat je in een hal waar je ijs kunt eten ook je scooter kunt parkeren ook niet. Geniet er maar lekker van en nog een fijne avond.

• 29 Oktober 2014 - 14:35

Germa:

Nou Nou het is nog al.
    Wie trok de Riksja?????of zijn die allemaal gemotoriseerd????
    Kunnen jullie ook al foto's op deze site plaatsen????Ben benieuwd.
    Natuurlijk weer veel plezier gewenst met jullie komende activiteiten.

• 29 Oktober 2014 - 14:35

Sonja:

Leuk! Geniet ervan!

• 29 Oktober 2014 - 15:54

Joop En Anneke:

Hoi Jose en Petra,

Leuk dat jullie nu eindelijk na een vermoeiende reis zijn aangekomen op de plaats van bestemming!!
    Zo te horen zijn de eerste indrukken goed en m.i.z zullen jullie daar veel ondernemen om veel van dit mooie land met een rijke geschiedenis te zien.
    Tevens vinden wij het leuk om op de hoogte gehouden te worden via deze reisverslagen, wij hopen dan ook dat jullie beide genieten van deze prachtige reis.
    Hoe is het weer daar trouwens??

Groetjes en een dikke kus
    Joop en Anneke

P.s Ben ook benieuwd naar wat foto,s als dat lukt die te versturen.

• 29 Oktober 2014 - 16:08

Diny:

Hoi José en Petra

Geniet van nieuwe culturen, maar zorg wel dat je je rust neemt. Leuk om jullie reis een beetje te
    volgen.

Groetjes Chris en Diny

• 29 Oktober 2014 - 16:46

Harita En Cris-jan:

Hoi José en Petra
    Fijn om jullie zo te kunnen volgen.
    Wat leuk een rondrit inde riksja.
    Op tijd een pauze in lassen en lekker samen genieten.
    Ben benieuwd naar een paar mooie foto's.
    Groetjes Cris-Jan en Harita

• 29 Oktober 2014 - 18:06

Emil En Amy :

Gaat een hele mooie reis worden!!! Wij zijn jaloers:)

Leuk om zo alles te kunnen volgen en nog fijner voor jezelf om thuis alles nog eens door te kunnen lezen, want heel veel word weer vergeten :)
    Geniet ervan en maak er iets moois van!
    Groetjes

• 29 Oktober 2014 - 21:22

Anita:

Al is het met vertraging je bent toch op de juiste plek gekomen. Beetje avontuur hoort bij zo'n reis :-)
    Leuk om zo de reis een beetje mee te kunnen beleven. Veel plezier!
    Groetjes,
    Anita

• 29 Oktober 2014 - 23:29

Elle :

Wij verwachten ook foto's! Jullie hebben al veel gedaan zo op de 1e dag. Jullie gaan nog heel veel doen de komende dagen.
    De reis was al een beleving. Mooi toch! Geniet morgen van de boottocht.
    Dikke kus en knuffel van mark elle noa en faya!

• 30 Oktober 2014 - 15:34

Franka:

Zozo jullie hebben het al druk gehad de eerste dag in Hanoi.
    Was de gevangenis daar indrukwekkend? En wat moet ik me voorstellen bij een waterpoppentheater?
    En zeker eens een time-out inlassen anders kom je doodmoe van de vakantie thuis!!
    Ben benieuwd naar de foto's die gaan komen.
    Nog heel veel plezier en GENIET!!!!!!

Groetjes, Piet en Franka